Aamupala smoothie

Hei vain hei ja hyvää huomenta! Täällä on ollu mukavan rauhallinen aamu ja kaunis ilmakin. Siksi on musta kiva alottaa tää postaus aamujutulla ja sillä tärkeellä aamupalalla.

Mulla on aina ollu tosi vaikeeta syödä hyvä aamupala. Yleensä aamu lähtee käyntiin ihan pelkällä kahvilla. Joskus ollut poikkeuksia, että oon syöny puuroa tai jogurttia. Vielä kun olin koulussa niin otin aina kouluun mukaan eväitä aamuksi. Söin sitte tunnilla aina jotain. Mun piti saada "herätä" kunnolla ennen kuin maistu ruoka.

Nyt vauvan odottamisen myötä oon todella panostanut aamupalaan. Eteenkin, että se olis monipuolinen ja ravitseva. Yleensä nykyään mun aamupala koostuu hedelmistä, kasviksista, tuoremehusta, kahvista, maustamaton jogurtti+tuoreita hedelmä paloja, leipää (milloin mitäkin, lähinnä ruisleipää), smoothiet. En tietty näitä kaikkia aina syö, vaan vaihtelen. Mitä milloinkin tekee mieli.

Tänään mulle maistui tuoremehu, kahvi, ruisleipä ja smoothie. Leipää kun syön aamupalalla niin se sisältää aina salaattia, kurkkua ja juustoa. En liioin ole mikään kinkun/makkaran ystävä. Välillä laitan tomsua ja paprikaa. Smoothiesta on tullu yks mun ehdoton suosikki. Se on niin helppo tehdä, nopee ja tuoreita hedelmiä ja marjoja vaan sekaan. Thats it. Syön aika palon nykyisin smoothieita. Aamupalaksi, välipalaksi ja iltapalaksi. Meillä herrakin tykkää niistä hirveesti. Yleensä teen ison satsin kerralla ja laitan loput mitä jää jääkaappiin. Sieltä se on helppo napata kun tekee mieli.

Nyt aattelinki jakaa mun yhden lemppari reseptin. Tätä kyseistä smoothieta mä tein juurikin tänään aamulla. Hyvin lähti aamu käyntiin. Tää smoothie tai kaikki smoothiet mitä teen niin ei oo mitään tarkkaan ohjeistettuja. Silmämääräsesti ja oman maun mukaan.


Aamuinen ravitseva smoothie

Pari banskua
Ananasta (tuore aina parempi, mutta mulla kirveltää suu tuoreesta, joten käytän tölkkiä)
2x 250 rasvaton maitorahka
Hedelmätarhan mehua, mä laitoin n.4-5dl (oman maun mukaan. Riippuu haluaako paksumpaa vai löysempää.)

Ei muutaku koneesee ja sekasin.
Huomaa tietty, että annosmäärä voi vaihdella. Riippuen, siitä minkäkokosen annoksen teet ja minkä kokoseen laitteeseen. Mä teen ihan täyden satsin mun koneeseen.


Tää herkku on valmis. Mukava nauttia sohvalla viltin alla ja katsella netflixiä. Oikein  ihana, rento aamu kaikinpuolin.



Mukavaa päivää kaikille ja olkaahan iloisia.

Terkuin Cometfin

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihonhoito

Wish