IKEA ja ostokset
Eilen oltiin IKEASSA tekemässä hankintoja. Tarkoituksena oli hakea huonekaluja ja tarvikkeita lähinnä vauvaa varten (olen aktiivinen kirppis kävijä ja käytetty tavara on aina miltein hyvä vaihtoehto). Olen paljon käytettyjä huonekaluja käynyt läpi, mutta sopivia ei ole oikein löytynyt tai lähinnä mieluisia.
Kirjottelin lyhyttä ostoslistaa perjantai illalla koska tarkoituksena oli hankkia vain pakolliset ja mitä oikeesti tarvitaan. Listalla oli:
-lipasto 1x/2x (valkoinen)
(-hylly, seinään kiinnitettävä)
-hoitopöytä
-hoitopöytään pari koria
-hoitoalusta
(-amme)
-rekki
-kuivausteline
-suihkulasta
+pientä keittiötavaraa
Miten onnistuttiin?
Nooo ei kauheen hyvin.....
Lipastot jäi sinne koska sellasta ei ollut mitä olin jo aikasemmin katsellut. Seinään tulevia hyllyjä ei edes katsottu. Löydettiin ihana hoitopöytä joka oli vielä alessa. Mentiin hakemaan ja tietty se oli loppu. Juuri meidän tuuria. Hoitopöytään kuuluvat korit jätettiin ostamatta. Hoitoalustat oli loppu. Ammetta ei edes katsottu. Rekin kanssa pähkäilin ja lopulta jätin kauppaan. Jälkeenpäin harmitti. Kuivausteline löytyi! Voitto siis sen osalta. Pienet keittiötavarat tuli ostettua myös.
Mitä ostettiin?
Löysimme upeat yöpöydät. Mentiin hakemaan niitä varastolta ja ei voi olla totta, nekin loppu. Pähkäiltiin hetki ja viereisessä hyllyssä oli ihan kivan näköset, joten otettiin ne. Yöpöydät on olleet kauan meidän ostoslistalla, mutta sopivia ei oo löytynyt. Koottiin kotona ja huomattiin, että nämä olivat paremmat kuin ne mitä ensin meinattiin ottaa. Ollaan enemmän kuin tyytyväisiä.
Sitten mukaan tarttui uusi olohuoneen pöytä, eli siis kahvipöydäksikö sitä kutsutaan? Tämäkin on ollut jo jonkin aikaa tarkoitus hankkia, mutta ei vain olla löydetty sopivaa. Nyt onneksi sekin saatiin ostettua.
Ostettiin näiden isompien ostosten lisäksi pienempä kodin tavaraa. Yöpöydälle kivat lamput. Lamput tuovat enemmänkin tunnelmaa. Niistä tuleva valo ei ole kovin kirkas, esimerkiksi kirjan lukeminen ei onnistu. Muutoin lamput ovat todella kauniit ja yksinkertaiset. Pari kappaletta sohvatyynyjä. Ne sopivat aivan täydellisesti meidän sohvaan. Kunkerolle ostettiin pari pehmolelua, neiti kisu ja rotta. Kisu saikin eilen jo heti kyytiä. Pyykkiteline, joka oli siis ainoa listalta mikä tosiaan tuli ostettua. Se olikin tärkeä hankinta. Edellinen oli jo rikki ja vauvaa varten tarvittiin isompikin.Pientä keittiötavaraa; leikkuulaudat, puukko, suppilot, pakasterasioita ja pari lasia.
Yhteenveto
Reissu onnistu kaiken kaikkiaan ihan hyvin. Hoitopöytä jäi harmittamaan eniten. Onneks tässä nyt on vielä ihan hyvin aikaa se hankkia. Tekisi mieli vaan alkaa jo laittaa esille vaatteita ja hoitotarvikkeita. Oon tosi ilonen, että löydettiin ne yöpöydät ja kahvipöytä. Meidän makkari on nyt oikein upee ja miellyttää mun silmää kovasti. Keittiötavarat oli semmosia pieniä ostoksia, jotka nekin kaikki tarpeellisia meillä. Paljon vielä jäi kauppaankin ja oli muutamia juttuja joita en ehtinyt katsoa ollenkaan koska....Herra ei ole shoppailija tyyppiä niin noin puolessa välissä herran vauhti lisäänty huomattavasti kärryjen kanssa. Meillä äidin kanssa oli hommaa pysyä perässä. Kierroksen jälkeen täyty tietenkin käydä syömässä IKEAN lihapullerot. Hyviä ne ovat mun mielestä. Ei ne tietenkään suomalaisia voita. Kotiinpaluu alko hyvin. Pientä lumikuuroa oli matkalla mutta ei se liioin haitannut.
Tietenkin matka meni liian hyvin tähän asti....Noin 30km ennen kotia puhkes rengas. Keskellä metsää ja ei katuvaloja. Eturengas ihan mäsä. Onneks muutaman kilsan päässä oli levähdyspaikka. Onneksi myös oli vararengas. Ei auttanut ku herran alkaa vaihtaa rengasta. Loppujen lopuks kaikki hyvin ja päästiin jatkaa matkaa kotiin. Pääasia oli ettei kelleen käynyt mitään ja päästiin jatkamaan matkaa kotiin asti.
Ostettiin näiden isompien ostosten lisäksi pienempä kodin tavaraa. Yöpöydälle kivat lamput. Lamput tuovat enemmänkin tunnelmaa. Niistä tuleva valo ei ole kovin kirkas, esimerkiksi kirjan lukeminen ei onnistu. Muutoin lamput ovat todella kauniit ja yksinkertaiset. Pari kappaletta sohvatyynyjä. Ne sopivat aivan täydellisesti meidän sohvaan. Kunkerolle ostettiin pari pehmolelua, neiti kisu ja rotta. Kisu saikin eilen jo heti kyytiä. Pyykkiteline, joka oli siis ainoa listalta mikä tosiaan tuli ostettua. Se olikin tärkeä hankinta. Edellinen oli jo rikki ja vauvaa varten tarvittiin isompikin.Pientä keittiötavaraa; leikkuulaudat, puukko, suppilot, pakasterasioita ja pari lasia.
Yhteenveto
Reissu onnistu kaiken kaikkiaan ihan hyvin. Hoitopöytä jäi harmittamaan eniten. Onneks tässä nyt on vielä ihan hyvin aikaa se hankkia. Tekisi mieli vaan alkaa jo laittaa esille vaatteita ja hoitotarvikkeita. Oon tosi ilonen, että löydettiin ne yöpöydät ja kahvipöytä. Meidän makkari on nyt oikein upee ja miellyttää mun silmää kovasti. Keittiötavarat oli semmosia pieniä ostoksia, jotka nekin kaikki tarpeellisia meillä. Paljon vielä jäi kauppaankin ja oli muutamia juttuja joita en ehtinyt katsoa ollenkaan koska....Herra ei ole shoppailija tyyppiä niin noin puolessa välissä herran vauhti lisäänty huomattavasti kärryjen kanssa. Meillä äidin kanssa oli hommaa pysyä perässä. Kierroksen jälkeen täyty tietenkin käydä syömässä IKEAN lihapullerot. Hyviä ne ovat mun mielestä. Ei ne tietenkään suomalaisia voita. Kotiinpaluu alko hyvin. Pientä lumikuuroa oli matkalla mutta ei se liioin haitannut.
Tietenkin matka meni liian hyvin tähän asti....Noin 30km ennen kotia puhkes rengas. Keskellä metsää ja ei katuvaloja. Eturengas ihan mäsä. Onneks muutaman kilsan päässä oli levähdyspaikka. Onneksi myös oli vararengas. Ei auttanut ku herran alkaa vaihtaa rengasta. Loppujen lopuks kaikki hyvin ja päästiin jatkaa matkaa kotiin. Pääasia oli ettei kelleen käynyt mitään ja päästiin jatkamaan matkaa kotiin asti.




Kommentit
Lähetä kommentti