Tervetuloa laivalle! (osa 1)

Vihdoin ja viimein me siis päästiin tekemään meidän kauan suunnitteilla ollut laivareissu. Herralla oli vapaata tiistai ja keskiviikko, joten päätettiin lähteä matkaan. Mä tilasin liput maanantai illalla. Oli tosi kiva kyllä lähtee vihdoin ja viimein. Viettää aikaa kahdestaan ja syödä hyvin.


Meillä tosiaan ollut kauan puhetta, että pitäs mennä. Nyt sitten tartuttiin tuumasta toimeen ja lähdettiin. Nyt oli muutenkin hyvä hetki lähtee. Sopivasti aikaa ennen vauvan syntymää ja kun vauva syntyy niin hetkeen ei kyllä lähdetä mihinkään.

Ajattelin jakaa tän postauksen kahten osaan koska kerrottavaa on niin paljon ja en halua tekstin olevan liian pitkä. Ekassa osiossa kerron vähän reissusta. Mitä tehtiin ja missä oltiin, ja ajatuksia matkasta.

Lähettiin tosiaan tiistaina illemmalla ajelemaan Turkuun päin. Perille päästiin hyvin ja aikaakin oli. Odoteltiin terminaalissa about 30-40min. Tykkään olla aina mielummin ajoissa kun myöhässä. Päästiin laivaan n. 20.40. Ei ollut mitään kauheeta ruuhkaa ja meni viis minsaa kun oltiin jo hytissä. Hytti oli kahden hengen hytti parisängyllä. Aika old school meininki oli hytissä ja siks en ottanu sieltä kuvia. Muutenkaan ei me vietetty hytissä paljon aikaa. Nopeesti käytiin vessassa ja lähettiin liikkeelle. 

Meillä oli varattu illallinen klo 21.15. Molemmilla kova nälkä ja odotukset olivat kovat. Tarjoilut oli upeesti esillä, kylmät, lämpimät, kalat ja jälkkärit. Ruoka todella näytti kauniilta. Me ollaan ehkä herran kanssa kuitenkin vähä semmosta -ei niin fiiniä ruokaa totuttu syömään pari. Ruoka ei ollut meidän makuun. Muutamia ruokia söin pariin otteeseen. Ja hävettää sanoa, että lautasille jäi ruokaa kun tarjoilija haki pois. Liian omituisia ja mauttomia meidän makuumme. Odotettiin kovasti jälkkäreitä. Valitettavasti nekin oli pettymys. Ikävä sanoa mutta näin oli. Jälkiruuistakin muutama oli tosi hyvää. Lautaselle jäi myös jälkkärin tähteitä. Poistuttiin raflasta kyllä vatsat täynnä. Nälkä ei jäänyt. Päätettiin että next ei tuhlata 70e kyseiseen ruokaan. 

Herran minttu drinksu
Mentiin hyttiin ja levättiin hetki. Minä rupesin vaihtaa vaatteita iltaa varten ja ehostautumaan. Hytistä ku lähettiin liikkeelle nii ekaks mentiin tax freehen. Herra halusi jotain pientä alkoholipitoista juomaa ja mä limpparia. Tarkotus oli shoppailla seuraavana päivänä. Ostettiin ostokset ja siirryttiin viemään ylimääräset hyttiin. Risteilyohjelmasta tsekattiin, että karaoke alkanut ja suunnattiin sinne. Itse en laula mistään hinnasta ja herrakin vaan joskus. Eli mentiin ihan yleisöksi. Herra haki meille juomat ja niiden kera katseltiin karaokea. Mä sain erittäin hyvän alkoholittoman drinkin. Kirpeän karpalo drinksun. Erittäin hyvä. Tulin muutenkin siihen tulokseen, että alkoholittomia on huomattavasti edullisempi juoda. Karaoke loppui ja siirryttiin kerrosta alemmas katselemaan kun iäkkäät tanssivat. Laiva tosiaan oli melko täynnä 50-80vuotiaita. Laiva väkeä tanssitti Anneli Mattila. En itse ole mikään iskelmä fani, mutta Anneli Mattilalla on oikein hyvä ääni ja oli ihan ilo kuunnella. Illan aikana maistelin toisenkin alkoholittoman drinkin, mikä oli myös aivan älyttömän hyvä. Toinen drinkki oli passion hedelmästä. Tosi kauniin näkönen. Istuttiin tanssiraflassa melkein koko ajan. Välillä oli pakko päästä pelaamaan laivan pelikoneita (mitkä ovat surkeita). Tanssit loppuivat noin kello 2.30 ja jatkot siirtyi yläkerran discoon. Istuttiin herran kanssa vielä hetki katsomassa juhlaväkeä ja kello 3.00 siirryttiin hyttiin nukkumaan. Aamulla olisi aamupalalle herätys 7.45 ruotsin aikaan.
Alkoholiton passion drinkki

Eka päivä meni kivasti ja meillä oli hauskaa. Nautittiin toistemme seurasta. Ruoka oli ainoa miinus ekalle päivälle. Seuraavassa postauksessa käyn läpi seuraavan päivän eli keskiviikon. Mitä tehtiin, syötiin ja tietty ostokset. 
Terkuin Cometfin

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ihonhoito

Wish

Aamupala smoothie