Tervetuloa laivalle! (osa 2)
Viimeksi tosiaan kerroin meidän laivaantulo päivästä. Tänään aattelin kirjoitella meidän toisesta päivästä.
Herättiin aamulla 7.45 (ruotsin aikaan) aamupalalle. Herraa taisi väsyttää hieman enemmän mitä minua. Kömmittiin ylös ja suunnattiin raflaan. Aamupalalla ei tosiaan ollut ruuhkaa ja vapaasti sai valita mihin istuu. Aamupala ei tosiaan pettänyt. Oli paljon tarjolla kaikenlaista. Esimerkiksi eri muroja, mysliä ja puuroa. Eri lisukkeita erilaisten leipien kanssa. Oli paljon leikkeleitä ja tuoreita kasviksia. Tuoreita hedelmiä oli valikoimassa. Lämpimissä tietenkin pekoni, munakasta, nakkeja, lihapullia, lettuja ja munia. Siis ihan hirveen hyvä valikoima. Kahvin kanssa sai pikku donitseja, pipareita ja mini toskakakkuja. Aamupala ei pettänyt. Oltiin herran kanssa molemmat todella tyytyväisiä. Vatsa todella tuli täyteen. Harmi ettei mulla oo kuvia aamupalasta. Mun puhelin unohtu hyttiin aamulla.
Aamupalan jälkeen oli tarkotus mennä hyttiin ottaa vielä vähän lepiä. Niin me mietittiin kun väsytti niin paljon ku herättiin. Annettiin kuitenkin vaan vatsan laskea ja päätettiin lähtee kiertelemään ja ostoksille tax freehen. Kummallakaan ei ollu mielessä mitään erikoista mitä haluaisi ostaa. Tuliaiset tietenkin piti hankkia. Kierreltiin aikamme ja mukaan shopista tarttui herralle tuoksu/ Davidoff Hot Water ja suosittelen, oli aivan sairaan hyvä tuoksu. Mulle tarttu uusi lompakko, IsaDoran ripsiväri, kasvonaamio ja karkkipussi. Herralla oli oikeestaan koko matkan ajan mielessä vaan, että nuuskaa on saatava. Nuuskan myynti on vain kun ollaan Ruotsin puolella. Herra valikoi muutamia kiekkoja. Niistä mä en tajuu mitään muutaku, että on pussi- ja tykkinuuskaa, ja nuuska haisee ihan kauheelle.
Tuliaisia tuotiin vaan lähimmille perheenjäsenille. Kaikista tuliaisista nyt en saanu kuvii ku ehdin nekin luovuttaa osalle jo eteenpäin ennen kuvia. Nämä tuliaiset oli suklaata, lakupiippuja, viinipullo ja konjakkia. Muutamista tuliaisista sain kuvia ja tietty meidän ostoksista.
Shoppailun jälkeen oli alkamassa yläkerran pubissa kisailu. Ei oikein tiedetty mitä odottaa mutta sinne mentiin. Tilattiin juomat, mulle alkoholiton drinkki ja herra otti bissen. Täytyy sanoa, että sain koko reissun huonoimman alkoholittoman drinksun. Taisi olla pelkkää aamupalalla ollutta mehua ja jäitä. Olin pettynyt. Noh, kisa alkoi.... Heitettiin kymmentä karkkiaskia kattilaan n. 3m päästä. Kuka eniten sai askeja kattilaan voitti drinkkilipun. Thats it. Oltiin aika ihmeissään herran kanssa, että eikö nää nyt parempaa keksinyt. Siitä siirryttiin alakertaan kuuntelemaan tanssimusiikkia ja katselemaan taas pariskuntia, jotka tanssivat. Hetken päästä kuitenkin päätettiin siirtyä hyttiin lepäämään.
Nukuttiin reilu tunnin päikkärit ja lähdettiin katsastamaan bingo. Oltas niin kovasti haluttu osallistua mutta maksu suoritettiin käteisellä ja me ei oltu varauduttu käteiseen. Sen lisäksi laivan ainoa nosto automaatti oli rikki. Päätettiin lähteä syömään legendaariset katkarapuleivät. Syötiin rauhassa ja istuskeltiin hetki laivan pienessä kahvilassa.
Syömisen jälkeen siirryttiin hyttiin ja pakattiin laukut valmiiksi ja siivottiin sen verran hyttiä mitä pystyttiin. Siitä lähdettiin vielä tanssiravintolaan istumaan ja katsomaan viimeiset tanssit. Hyvissä ajoin haettiin hytistä kamat ja mentiin odottamaan ulospääsyä. Laiva oli satamassa 19.50 ja katsoin kelloa kun saavuttiin autolle niin se näytti 19.57. Laivasta autolle poistuminen kesti 7min. Nopeasti kävi. Ei muuta kun nokka kohti kotia. Kotimatka sujui hyvin. Ehti jo vähän tulla ikävä meidän Kunkeroa. Kunnon rapsutukset sai poju kun saavuttiin kotiin.
Reissu oli tosi onnistunut. Nautittiin matkasta ja toisistamme. Herra oli sitä mieltä, että ensi kuussa mentäisiin uudelleen. Katsotaan miten päästään. Riippuu paljon herran töistä. Sen lisäksi meillä kyllä tässä vähän muutakin. Helsingin reissu tulossa ja remonttiakin pitäisi tehdä ennen vauvaa. Niistä kuitenkin kirjoittelen myöhmmin. Lähtekäähän kaikki käymään laivalla!
Terkuin Cometfin











Kommentit
Lähetä kommentti